Translate

Minggu, 06 Agustus 2017

Ketika kita sakit.... Allah tarik 3 perkara:

๐Ÿ‘ท Ketika kita sakit....

Allah tarik 3 perkara:

๐Ÿ˜ช Allah tarik keceriaan wajah kita.

๐Ÿ˜ช Allah tarik selera makan kita.

๐Ÿ‘ Allah tarik dosa kita.

๐Ÿ’ Apabila sudah sembuh, Allah hantar 2 perkara saja:

๐Ÿ’ ๐Ÿ˜ƒ Allah hantar balik keceriaan wajah kita.

๐Ÿ’ ๐Ÿ˜ƒ Allah hantar balik selera makan kita.

๐Ÿ’ ๐Ÿ‘Œ Tp Allah TAK HANTAR BALIK dosa kita..

๐ŸŒ™ ๐ŸŒ™ Allahuakhbar sayangnya Allah pada kita๐ŸŒน ๐ŸŒน ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜Š ๐Ÿ‘  

Sebarkan jika anda yang terbaik



 MENGELUH.  - Sedikit tazkirah untuk keluhan kita :



 ๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: “ihhh , aku penat sangat."

 ALLAH menjawab: (ูˆَุฌَุนَู„ْู†َุง ู†َูˆْู…َูƒُู…ْ ุณُุจَุงุชًุง)

“ Dan KAMI jadikan tidurmu utk istirahat (An Naba' : 9)



๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: “Beratnya cobaan ini , tak sanggup rasanya aku.

" ALLAH menjawab :

(ู„َุง ูŠُูƒَู„ِّูُ ุงู„ู„َّู‡ُ ู†َูْุณًุง ุฅِู„َّุง ูˆُุณْุนَู‡َุง)

 “ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupannya.” (Al Baqarah : 286)



 ๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh :

“Galaunya aku

" ALLAH menjawab :

 ( ุฃَู„َุง ุจِุฐِูƒْุฑِ ุงู„ู„َّู‡ِ ุชَุทْู…َุฆِู†ُّ ุงู„ْู‚ُู„ُูˆุจُ)

 “ Hanya dgn mengingatKU hati akan menjadi tenang” (Ar Ra'd : 28)



๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: “Apa yg aku buat ni semua sia sia.

" ALLAH menjawab :

(ูَู…َู†ْ ูŠَุนْู…َู„ْ ู…ِุซْู‚َุงู„َ ุฐَุฑَّุฉٍ ุฎَูŠْุฑًุง ูŠَุฑَู‡ُ)

"Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, niscaya ia akan melihat balasannya ”

(Al Zalzalah : 7)



๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: “ tak ada seorangpun yg mau menolong aku." ALLAH menjawab:

(ูˆَู‚َุงู„َ ุฑَุจُّูƒُู…ُ ุงุฏْุนُูˆู†ِูŠ ุฃَุณْุชَุฌِุจْ ู„َูƒُู…ْ)

“ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescaya Aku kabulkan”

 (Al Ghafir : 60)



๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh : “ Aku sedih sangat.” ALLAH menjawab:

( ู„َุง ุชَุญْุฒَู†ْ ุฅِู†َّ ุงู„ู„َّู‡َ ู…َุนَู†َุง ۖ )

“ Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya AKU bersama kamu " (At Taubah : 40)



Jangan banyak mengeluh. ❌๐Ÿ˜” Banyakkan bersabar dan teruskan kehidupan ini dengan taqwa dan tawakkal.

Semoga menjadi insan yang bertakwa.

Hadapi dengan tenang.☺

Semoga berjaya.๐Ÿ‘



Terdapat dua ✌ jenis manusia :

 1. Bila dia baca dan lihat ilmu ini dia  abaikan.

2. Bila dia baca sesuatu yang bermanfaat dia sebarkan insya Allah bermanfaat

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Kekurangan pasangan kita

 Sepasang suami istri sedang makan malam, sang istri membuka pembicaraan. Istri : “Suamiku sayang, bolehkah aku usul ???” Suami : “Boleh is...